2009

Date Conférencier Sujet Détails
15 jan
2009
Richard Hoshino Canada Border Services Agency, Government of Canada
Atelier de résolution de problèmes PDF
13 février
2009
Wells Morrison The Mathematical Brain: Insight and In-service PDF
26 mars
2009
Perspectifs du rôle du contexte dans l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques :
  1. Barbara Graves & Christine Suurtamm
    Université d’Ottawa
  2. Georges Touma Université d’Ottawa
  3. Richard Barwell Université d’Ottawa
Real world contexts, abstract examples, and mathematical reasoning,
Contexte de la modélisation algébrique au secondaire,
The discursive construction of contexts and mathematical thinking,
Résumé
PDF
Affiche
PDF
18 juin
2009
Natasha Artemeva, Janna Fox, et Mary Ann McEachen Carleton University Chalk Talk: A Ubiquitous Genre of Teaching University Mathematics Résumé
PDF
Affiche
PDF
17 sept
2009
Richard Hoshino, Canada Border Services Agency, Government of Canada The Art of Problem Posing Résumé
PDF
Affiche
PDF
15 oct
2009
Annie Savard, McGill University Réunir les contextes socioculturel et mathématique en classe: une émergence de la citoyenneté Résumé
PDF
Affiche
PDF
12 nov
2009
Nancy Chitera University of Malawi A critical analysis of mathematics teacher educators’ discourse practices Affiche