Date | Conférencier | Sujet | Détails |
15 jan 2009 |
Richard Hoshino Canada Border Services Agency, Government of Canada |
Atelier de résolution de problèmes | ![]() |
13 février 2009 |
Wells Morrison | The Mathematical Brain: Insight and In-service | ![]() |
26 mars 2009 |
Perspectifs du rôle du contexte dans l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques : |
||
|
Real world contexts, abstract examples, and mathematical reasoning, Contexte de la modélisation algébrique au secondaire, The discursive construction of contexts and mathematical thinking, |
Résumé![]() Affiche ![]() |
|
18 juin 2009 |
Natasha Artemeva, Janna Fox, et Mary Ann McEachen Carleton University | Chalk Talk: A Ubiquitous Genre of Teaching University Mathematics | Résumé![]() Affiche ![]() |
17 sept 2009 |
Richard Hoshino, Canada Border Services Agency, Government of Canada | The Art of Problem Posing | Résumé![]() Affiche ![]() |
15 oct 2009 |
Annie Savard, McGill University | Réunir les contextes socioculturel et mathématique en classe: une émergence de la citoyenneté | Résumé![]() Affiche ![]() |
12 nov 2009 |
Nancy Chitera University of Malawi | A critical analysis of mathematics teacher educators’ discourse practices | Affiche |